Rapporten automatiseren

NVB rapporten

U heeft marktrapporten die regelmatig gepubliceerd moeten worden. Dat kan nu veel sneller, beter en voordeliger door Excel en Word geintegreerd in te zetten.

 

Wat is het probleem?

Als u regelmatig uw cijfermateriaal in rapportvorm giet om uw klanten te informeren, dan bent u vast wel eens tegen het probleem aangelopen, dat het steeds lastiger wordt om deze documenten snel te produceren en er consistent en volgens de huisstijl uit te laten zien. U blijft maar knippen en plakken. Een van onze klanten had hier in toenemende mate last van.

 

Wat hebben we gedaan?

De NVB publiceert, als branchevereniging van bouwers/projectontwikkelaars, jaarlijks een tiental rapporten over de ontwikkelingen in de woning- en vastgoedmarkt. Graag doen ze dit snel, efficiënt en volgens hun huisstijl. We hebben voor hen per rapport een Word- en een Excel-file ingericht, waarbij de Excel-file alle grafieken bevat. Deze zijn dynamisch gelinkt met de tekst van het rapport in de Word-file. Voor de Word- en Excel-files hebben we een Visual Basic Applicatie ontwikkeld om de huisstijl te bewaken en om de koppeling te ondersteunen. De schrijvers kunnen nu zonder tussenkomst van een grafisch vormgever hun rapporten publiceren.

 

Welk voordeel is hier voor u? 

  • Met deze set hulpmiddelen bent u in staat om op een makkelijke manier uw grafieken in Excel aan te maken en die samen te voegen met de teksten die u in Word opstelt.
  • Met het invoeren van de nieuwste cijfers in Excel zijn de grafieken in Word gelijk bijgewerkt.
  • De schrijver kan zich dus concentreren op het bijwerken van de tekst van het rapport.
  • Hierbij wordt bewaakt dat het rapport aan uw huisstijl voldoet.
  • Door de dynamische link kunt u tot op de laatste minuut wijzigingen/verbeteringen blijven doorvoeren in uw eindproduct.
  • Het resultaat kan worden afgeleverd in een pdf, die geschikt is voor uw website en/of voor uw drukker.